1 Ocak Maria SS’nin ciddiyeti.
Tanrı’nın Annesi, Batı Kilisesi’nde görünen ilk Marian bayramıdır. Başlangıçta bayram, ayinleri Hıristiyan kutlamalarının kutsallığıyla çelişen “strenae” (strenne) pagan kullanımının yerini aldı. “Christmas Sanctae Mariae”, muhtemelen Roma’daki ilk Marian kiliselerinden biri olan S. Maria Antiqua’nın Kunduzlar tapınağının güneyindeki Roma Forumu’na adanmasıyla bağlantılı olarak, altıncı yüzyılda Roma’da kutlanmaya başlandı. Ayin Noel ile bağlantılıydı ve Ocak ayının ilk gününe “in octava Nativitatis Domini” deniyordu: İsa’nın doğumundan sekiz gün sonra gerçekleştirilen ayinin anısına, sünnet müjdesi ilan edildi.
Son takvim reformu, Hristiyan halkı için çok değerli bir gerçeği ciddiyetle onaylayan Efes Konsili’nin (431) anısına, 1931’den beri 11 Ekim’de kutlanan ilahi annelik bayramını 1 Ocak’a geri getirdi: Meryem, Hz. Tanrı’nın gerçek Oğlu olan Mesih’in gerçek Annesi. Nestorius, “Tanrı’nın bir annesi var mı? O halde tanrılara bir anne atfeden Yunan mitolojisini mahkum etmeyelim” demeye cüret etmişti; Bununla birlikte, İskenderiyeli Aziz Cyril cevap verdi: “Söylenecek: Bakire ilahiyatın annesidir? Buna cevap veriyoruz: yaşayan, kalıcı Söz, Baba Tanrı’nın özünden türetilmiştir, tüm sonsuzluktan var olmuştur .. . Ama zamanla et oldu, bu yüzden bir kadından doğduğu söylenebilir “. Tanrı’nın Oğlu İsa, Meryem’den doğdu. Meryem’in kişisel kutsallığı ile İsa’nın kendisinin önerdiği ilahi anneliği arasında bir ayrım yapabilsek bile, Bakire’ye atfettiğimiz tüm onur unvanlarının Bakire’den türediği bu yüce ve ayrıcalıklı ayrıcalıktır: “Bir kadın onu büyüttü. Kalabalığın içinden bir ses çıkardı ve dedi ki: “Seni doğuran rahme ve süt aldığın memeye ne mutlu!” Ama o dedi ki: “Ne mutlu Allah’ın sözünü işitip onu tutanlara!” (Luka 11, 27s). Gerçekte, “Adem’in kızı Meryem, ilahi söze rıza göstererek, İsa’nın annesi oldu ve Tanrı’nın kurtarıcı iradesini tüm kalbiyle ve günahın ağırlığı olmadan kucaklayarak, kendisini tamamen Tanrı’nın Elçisi olarak adadı. Her şeye gücü yeten Tanrı’nın lütfuyla, onun altında ve onunla birlikte kurtuluşun gizemine hizmet ederek, Oğlu’nun kişiliğine ve çalışmasına “(Lumen Gentium, 56).